منوعات وترفيه

بعد إثارة الضجة على مواقع التواصل الإجتماعي..نكشف قصة العروسة الحامل..شاهد

تداول نشطاء رواد مواقع التواصل الاجتماعي، مقطع فيديو يظهر خلاله عريس يرقص مع عروسه، التي بدى على قوامها أنها “حامل” بينما شاركهما الاحتفال مجموعة من الأهل والأصدقاء.

وبعد الانتشار الواسع للفيديو، تدخل صاحب الفيديو “م. م” ليوضح حقيقة اللقطات التي تعود إلى حفل نظمه الزوجان للكشف عن نوع الجنين، في جو عائلي يجمع بين أفراد الأسرة، قررا خلاله ارتداء زي حفل زفافهما.

https://www.instagram.com/reel/CKOTFYcDSG0/?igshid=jhb2bs6sizsh

وقال “م.م”:” الحياة  حلوة ونفسنا نبقى مشاهير بس بالحاجة اللي بنعملها والمحتوى اللي بنقدمه مش بقلة الأدب والخوض في الأعراض أنا لحد دلوقتي مش فاهم أول واحد واخد سكرين من فيديو أنا رافعه وواضح فيه جدا أحنا بنعمل إيه وأن دي حفلة بنعرف أصحابنا والناس اللي متابعانا فيها نوع الجنين ويحرف الكلام ويألف قصة على مزاجه لمجرد أنها هتجيب لايكات أكتر من القصة الحقيقية، بيقول لنفسه إيه؟ والناس اللي ذي البغبان بياخدو كوبي ويشيروا من غير ما حتى يعقلوا الكلام أو يفكرو لمدة دقيقة مع نفسهم بجد أنتو ايه»؟..هكذا علق مجدي محمود، على تداول صور له وامرأته الحامل، وادعى البعض أنها حفل زفاف للفتاة الحامل، في الوقت الذي احتفل الزوجان فيه بإعلان نوع جنينهما.

وأضاف في منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “يا جماعة أنتو ممكن تخربو بيوت وتخلو ناس تنتحر وتعقدو ناس في عيشتها ربنا يهديكم أي حد يشوف بوست من اللي بيتريقوا علينا يحط البوست دا في عينه شيرو البوست دا عشان الناس اللي مبتفهمش تفهمومحدش يقولي أنت اللي متنزلش صورك أنا بنزل صوري أنا مش صور حد تاني بالوضع والبس اللي على مزاجي واللي عمره ما كان فيه أي ضرر أو إساءة لحد الصورة من حفلة عملناها بعد سنتين جواز.”

وأبدت الزوجة اعتراضها على من ردد أن الحفل كان زواجا لإمرأة حامل قائلة في منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”.

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورًا لعروسين بحفل زفاف في مصر، وظهرت به العروسة وهي حامل بجوار زوجها مما أشعل غضب المصريين.

وزعم الكثيرون أن العروسين جمعتهما علاقة غير شرعية قبل زواجهما وأدت إلى حمل الفتاة، مما اضطرهم إلى الزواج وإقامة حفل زفاف، الأمر الذي أثار غضب رواد الفيسبوك، وهاجمو العروسين.

كشف صديق العروسين تفاصيل الصور التي تم تداولها، مؤكدًا أنه ليس حفل زفاف، وكتب قائلا:«”يا جدعان ده مش فرح ده جاري ومتجوزين هو ومراته بقالهم سنة بلاش حد يغلط من غير ما نفهم الله يرضى عليكوا».

وحسم أحد أصدقاء العريس الجدل، وكشف سر الصور، وكتب منشورًا على فيسبوك موضحا:« توضيح لكل الـ شافوا الفيديو أو الصور ومستغربين.. دي كانت حفلة بيبي شاور احتفال بالمولود الجديد ومعرفة نوعه، ربنا يسعدكم يا صحبي والحمل يكمل على خير والبنوتة تتربى في عزك».

وخرج العريس الذي ظهر بالفيديو عن صمته ونشر صورته مع زوجته قائلا:« الشهرة حلوة ونفسنا نبقي مشاهير بس بالحاجة اللي بنعملها والمحتوي اللي بنقدمه مش بقلة الأدب والخوض في الأعراض أنا لحد دلوقتي مش فاهم أول واحد واخد أسكرين من فيديو انا رافعه وواضح فيه جدا احنا بنعمل ايه وان دي حفلة بنعرف أصحابنا والناس اللي متابعنا فيها نوع الجنين ويحرف الكلام ويألف قصة».

وأضاف قائلا:« يا جماعة أنتو ممكن تخربو بيوت وتخلو ناس تنتحر وتعقدو ناس في عيشتها ربنا يهديكم اي حد يشوف بوست من اللي بيتريقوا علينا يحط البوست دا في عينه شيرو البوست دا عشان الناس اللي مبتفهمش تفهم».

زر الذهاب إلى الأعلى