منوعات

«مفاجأة صادمة».. لن تصدق ما هي وظيفة متهم المنصورة: «ساعدته في تنفيذ الجريمة»

كشف المتهم بتنفيذ جريمة المنصورة إنهاء حياة الطالبة نيرة أشرف العديد من التفاصيل المثيرة اثناء اعترافاته بالتحقيقات، كما أوضح أنه كان يعمل بجانب دراسته حتى يستطيع أن ينفق على نفسه وأسرته.

حيث قال المتهم خلال التحقيقات: “كنت شغال طباخ وبعرف استخدم السكاكين كويس “.

وتابع المتهم:” انا فكرت اني اخلص عليها في ثالث يوم امتحان ليها، وأني هنفذ قتلها بسكينة، علشان ده اللي يناسبني، وأنا شغال طباخ وبعرف استخدم السكاكين كويس، وأنا عارف أن السكينة الحامية هي اللي ممكن تدبح وإنها بتسخدم في ذلك وانا بستخدمها كويس لان ده شغلي .

وأضاف: “أنا على علم بالمواضع القاتلة بجسدها، وهي الرقبة والصدر من ناحية القلب والفخذ والطعن بالسلاح ، وانا اشتريت السكينة بعد أول امتحان باسبوع، وكانت الإمتحانات بتاريخ ٢٦ /۵ / ۲۰۲۲ وانا اشترتيها في ٢٠٢٢/٦/١”.

أما عن تفاصيل السلاح المستخدم، فأوضح قائلا: “وهو سلاح سكين وسلاحه مسنون ولسه جديد، وحافظت عليه في جرابه علشان يكون سنه حاد ويساعدني في التنفيذ” .

وعن طريقة ارتكابه جريمته قال: “أنا لحقتها من وراها وهي حاولت تلحق نفسها ووقعت وانا نزلت طعن فيها بالسكينة، وانا مصدقت اني شفتها وقعدت اسدد السكينة في جسمها ومعرفش سددت كام طعنه، وهى مقاومتش وهي ملحقتش لأن أنا عارف أنا بضرب فين، وعارف أنا هخلص عليها ازاي ، وفي ناس جم يحوشوا عنها وانا هوشتهم بالسلاح وقلتلهم محدش يقرب ليه ونزلت بالسكينة ودبحتها وتيقنت من إنها فارقت الحياة لانها مقمتش من مكانها ولا اتحركت أي حركة” .

زر الذهاب إلى الأعلى